Élményből tudást – Természetesen a Mátra Múzeumban

A legmodernebb multimédia viszi izgalmas földtörténeti időutazásra a diákokat.

Az „Élményből tudást – Természetesen a Mátra Múzeumban” című projekt megvalósítására az EFOP-3.3.6-17 „Természettudományos élménypedagógiai programkínálat és természettudományos élményközpontok fejlesztése” felhívás keretében a Magyar Természettudományi Múzeumért Alapítvány (konzorciumi partnere a Magyar Természettudományi Múzeum - MTM) 297 597 686 Ft támogatásban részesült. A projekt megvalósításának helyszíne az MTM tagintézményeként működő gyöngyösi Mátra Múzeum.



Élményből tudást – Természetesen a Mátra Múzeumban

A fejlesztés célja az volt, hogy a korábban ásvány- és őslénytani állandó kiállításoknak helyet adó egykori Orczy-kastély négy emeleti termének átalakításával a legmodernebb multimédiás, audiovizuális eszközökkel felszerelt, a legfiatalabb múzeumlátogatók igényeit is teljes mértékben kielégítő élményközpontot és oktatóhelyet alakítsanak ki. Új típusú kiállításrendezési megoldásokkal és a figyelem megtartására alkalmas digitális eszközök segítségével teszik teljessé az általános iskolás és középiskolás korosztály számára ezeket az élményeket. A fejlesztéseknek köszönhetően a térbe lépő látogató egy izgalmas földtörténeti időutazáson vehet részt, és közben megismerheti a szárazföldi és vízi élővilágot, a helytörténeti eseményeket és a környezetvédelem jelentőségét.


Fotó: Gruber Márk István



Az elsősorban a természettudományos tantárgyak köré épülő program – amelyhez Heves megye 21 iskolája csatlakozott – ahhoz segíti hozzá a gyerekeket, hogy megtapasztalják, megértsék és tiszteljék az őket körülvevő világot és annak folyamatait. Az újszerű megközelítésű tanulási élményt ezért olyan múzeumpedagógiai foglalkozások egészítik ki, amelyek jól illeszkednek a Mátra Múzeum eddig is kiemelten kezelt közoktatási és köznevelési céljai közé. A 2020. december végéig tartó pedagógiai program során csaknem 5500 diák látogat el a múzeumba, ahol olyan eszközökkel, kísérletekkel fedezhetik fel a természet világát, amelyek használatára, megtapasztalására a legtöbb iskolában még nincs, vagy csak korlátozottan van lehetőség. Különösen nagy jelentősége van ennek a hátrányos helyzetű gyerekek esetében, hozzájárulva az egyenlőtlenségek csökkentéséhez. A projektben kialakított számítógépes játékkal a múzeumlátogatás élménye könnyen felidézhető, és az ott szerzett ismeretek újra hasznosíthatóak. A létrehozott weboldalon keresztül a látogató nem csak a játékhoz jut el, de rövid betekintést is nyerhet az élményközpont nyújtotta lehetőségekre. A weboldalra felkerülnek a foglalkozások rövid bemutatói, a létrehozott videók és segédanyagok, valamint a közösségi média oldalak is elérhetőek.



Élményből tudást – Természetesen a Mátra Múzeumban



További képek az alábbi linken érhetőek el.

A projeltről készített kisvideót az alábbi linken megtekinthetik.

 


A projekt azonosítója: EFOP-3.3.6-17-2017-00001

Menü

Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program

Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program

Navigáció